søndag den 20. september 2015

Herre kort :)

Finder tit at jeg sidder og dimser med glimmer, blomster mm. og det falder mig rimelig nemt, at lave feminine kort, men når det så kommer sig til herre kort, så er jeg straks lidt mere lost.

Er jeg mon den eneste der har det sådan ?? ;)


Men så faldt jeg over dette skønne stempelsæt "Heritage Press" fra Papermania og min første tanke var, at nu var der da i hvert fald belæg for noget herre'agtigt og dermed også en udfordring til mig selv ;)

Jeg søgte lidt inspiration på nettet og gik så i gang..


Det første kort blev ganske enkelt, 3 fine slips på rad. De er stemplet på farvet papir og derefter skåret ud. Teksten er stemplet direkte på kortet og så er sølv stregerne lavet med stickers.


Slipsene er monteret med 3D-klæbepuder, for at give lidt dybde på kortet.


Og så bare fordi jeg ikke kan lade være, så er kortet også pyntet lidt inden i ;)


Med dette andet kort, gik jeg vist næsten all in med stempelsættet. Jeg stemplede en baggrund, med nogle af de små stempler fra sættet og derpå gik jeg i gang med en jakke. Teksten blev stemplet og så lavet til et banner.


Jakken og skjorten er stemplet på farvet papir, skåret ud og bygget op som et 3D-motiv, altså lag-på-lag med 3D-klæbepuder. Det er et sjovt arbejde og der er rigtig mange muligheder, for at style jakken og skjorten selv. Det er lidt svært at vise alle lagene, men håber det måske ses lidt her. Alle knapperne, som er stemplet, har fået et lag Glossy Accents for at virke mere "ægte".


Dette kort slap heller ikke for lidt pynt indeni. Jeg lagde et tilpasset stykke papir midt i kortet, stemplede lidt på må og få langs kanterne, og da jeg så fjernede papiret fra midten, tegnede jeg rammen op.. syntes selv det blev ret fint ;)


Til sidst blev det også til denne lille tag. Ganske enkel, men fin til en konfirmand eller måske en brudgom (bortset fra teksten så).


Striberne på "skjorten" er lavet på et falsebræt, derefter er knapperne stemplet og har fået en gang Glossy Assents for at virke mere "ægte". Skjortekraven, butterflyen og teksten er stemplet på andet papir, skåret ud og derefter monteret med 3D-klæbepuder, for at give lidt dybde.

Materialer der er brugt:
- Stempelsæt fra Papermania "Heritage Press".
- Tekst "En rigtig mand" fra Barto Design.
- Sølv streger, stickers.
- Glossy Accents.

Alle ovenstående ting er fundet hos http://www.lunahobby.dk/ :)

Tak fordi du kiggede forbi min blog :)







2 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle flotte kort du viser. Herrekort er af en eller anden grund altid et problem......måske fordi det ikke passer med bånd og blomster......
    Tak for flot inspiration.

    SvarSlet
  2. Takker for ros'en Annette :)
    Ja, man skal lægge tankerne i lidt andre folder, når der skal laves herre kort.. men dejligt at hører, at jeg er ikke er den eneste der døjer med det ;)
    Og tak fordi du kiggede forbi min blog :)

    SvarSlet