tirsdag den 6. september 2016

Nellie Snellen: Helt enkle kort.

Så har jeg leget lidt med stempler og sværte igen, denne gang er det dog med stempler fra Nellie Snellen, jeg syntes de er super fine.


Alle kortene er lavet efter samme skabelon. Jeg startede med at maske et område af og sværtede det med Distress Inks og lave pletter med lidt vandpjask ;)


Derefter stemplede jeg teksten og til sidst motivet med sort.


Motiverne er monteret på en maske af sort karton..


..inden det hele er monteret på et farvet kort.


Jeg syntes motiverne gør sig rigtig godt, som de er.. helt enkle og silhuet-agtige.. så jeg har bare gentaget dem nogle gange, til jeg havde den fylde, som jeg ønskede.


Jeg har brugt følgende stempler, alle købt hos LunaHobby.dk:

- "Fugle på gren" (gult kort), link her.
- "Græs" (pink kort), link her.
- "Dunhammer" (blåt kort), link her.
- "Kornblomst" (lilla kort), link her.
- "Fugl på gren" (grønt kort), link her.


 Jeg har brugt følgende Distress Inks og sværte, også købt hos LunaHobby.dk:

- Gule farver, "Squeezed Lemonade" og "Dried Mariegold".
- Pink farver, "Spun Sugar" og "Picked Raspberry".
- Lilla farver, "Shaded Lilac" og  "Dusty Concord".
- Blå farve, "Tumbled Glass" og "Peacock Feathers".
- Grønne farver, "Shabby Shutters" og "Peeled Paint".
- Sort sværte, Memento "Tuxedo Black".

Jeg kommer til at lave mange flere kort med disse fine stempler. Elsker at det også kan være så enkelt, at lave fine kort engang imellem, men skal helt sikkert også se om jeg kan finde på andet med dem. Og hvis du leger med Lavinia stempler, så passer disse motiver også rigtig godt sammen med dem.. syntes jeg i hvert fald ;)

Håber du fandt lidt inspiration i dette :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar