onsdag den 24. februar 2016

Lavinia: En inspirationsdag :)

I søndags var jeg sammen med en flok skønne tøser, til lidt kreativ hygge.. temaet var Lavinia stempler: "How to" ;)


Jeg tyvstartede hjemmefra, så jeg havde noget at vise de andre, da det var første gang de skulle lege med disse stempler og sværte teknikker.


Det første kort er holdt i gyldene og rosa toner. Jeg har brugt Distress Ink til alle baggrundene, her er det: "Squeezed Lemonade", "Worn Lipstick", "Seedless Preserves" og "Black Soot".


Nogle af detaljerne i billedet har fået lidt Stickles "Star Dust" eller med Wink of Stella pen "Gl. Clear", for at give det lidt glimmer og derved lidt magi :)


Dette næste kort er i virkeligheden meget mere lilla, men det ville desværre ikke rigtig komme frem på billedet. Jeg har brugt farverne: "Shaded Lilac", "Dusty Concord", "Chipped Sapphire" og "Black Soot".


Igen har jeg brugt Stickles og Wínk of Stella pen til nogle detaljer i billedet:


Det blev også til dette "under the sea" billede. Farverne her er: "Tumbled Glass", "Stormy Skye", "Chipped Sapphire" og "Black Soot".


Jeg lavede lidt "bobler" i billedet, ved at stemple nogle prikker med hvid VersaMagic sværte. Nogle direkte på billedet og andre, hvor jeg stemplede af på et kladde papir først og derved fik jeg prikker, som var lidt lysere i farven.


Og så giver det næsten sig selv.. her er også brugt både Stickles og Wink of Stella pen ;)


Det sidste kort er holdt i gyldne, grønne toner: "Squeezed Lemonade", "Shappy Shutters", "Peeled Paint" og "Black Soot".


Og når noget er godt, kan man jo lige så godt fortsætte, ikke ;) Så her er også brugt Stickles og Wink of Stella pen til nogle af detaljerne.


Jeg fik taget et enkelt stemningsbillede på selve dagen.. vi blev hurtigt enige om, at den kreative proces kræver en smule kaos ;)


Dette var dagens produktion af forsider til kort, kun det ene er mit, men jeg har fået lov til at vise de andres også. Jeg syntes de er super flotte :)

Alle stemplerne der er brugt på mine kort, er købt hos Patchwork-huset, link her.

Tak for en super hyggelig og inspirerende dag tøser.. i ved hvem i er !! :)

Og til alle jer andre, der også syntes disse kort er fine.. kast jer ud i det, for det er nemmere end det ser ud :)

2 kommentarer:

  1. Skønne kort. Får helt lyst til at prøve - nogle fif til baggrund?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen Heidi :)
      Det er også nogle skønne stempler at lege med. Jeg syntes det er nemt at få et fint motiv frem og jeg er ret vild med, at figurerne ikke skal farvelægges, men i stedet er silhuetter :)
      Med hensyn til baggrunden, så bruger jeg Distress Inks og sværter fra kanten og ind mod midten hele vejen rundt.. startende med en lys farve og skifter derefter til lidt mørkere farver ud mod kanten af papiret.. ved ikke om det giver nogen mening ?? :)
      Jeg er lidt ophængt for tiden, men vil se om jeg ikke kan finde tid til at lave en foto'forklaring, af hvordan jeg laver baggrunden.. men der går desværre nok nogle dage inden den er klar ;)
      Tak fordi du kiggede forbi min blog og gav dig tid til at skrive en kommentar herinde :)
      Mvh. Karina :)

      Slet